Градоначелник Ваљева др Слободан Гвозденовић гостовао је вечерас у емисији “Градске теме” и за Инфо 24 говорио о актуелним градским темама града Ваљева. Он је истакао да се очекује идуће године прави бум у Ваљеву, јер ће почети изградња брзе саобраћајнице која ће повезати Ваљево са Коридором 11.
Када је крајем 2018. године градоначелник Ваљева обећао да ће у 2019. години Ваљево бити велико градилиште, мало њих је веровало да неће бити села и градске улице, које нису реконструисане и асфалтиране. Ову годину Ваљево завршава са 50 километара новог асфалта, а то је предуслов да брзим саобраћајницама дођу и нови инвеститори, али и да становништво остане да живи у селима. У интервјуу који је дао за Инфо 24, градоначелник Ваљева др Слободан Гвозденовић каже да је овој градској власти запало да решава нагомилане вишедеценијске проблеме и да завршава капиталне пројекте који су отпочели да се граде крајем прошлог миленијума.
Који су то пројекти чекали и по три деценије да их баш ви завршите?
Неке ствари које су започете пре 30 и више година су баш сада дошле на ред да се заврше! Са радом је почела нова школа „Милован Глишић“, која се градила више од 20 година. Ова градска влада је најзад успела да је заврши! Исто је и са Улицом Мирка Обрадовића, чија се изградња планира неколико деценија. Она је значајна, јер је паралелна са главним градским саобраћајницама, због брже комуникације, смањења аерозагађења, привредног развоја – рекао је Гвозденовић.
Да ли сте имали подршку државе у инфраструктурним радовима?
Више сам него задовољан, јер се никада више није асфалтирало. Посебно сам задовољан чињеницом да смо за годину и по дана урадили више него у последњи 15, 20 година. Ишли смо у целовито решавање проблема. Где год смо асфалтирали, ту смо покушали да решимо и проблем водоснабдевања, који је присутан не само у селима, већ и у приградским насељима. Срећом, Ваљево нема проблем са водоснабдевањем, не само због реке Градац и осталих река, већ је ту и брана Стубо-Ровни, која је значајан пројекат за неколико општина у Србији- Лајковац, Лазаревац, Обреновац, Мионицу, Љиг, Уб. Желим да се захвалим Влади Србије и ЈП „Путеви Србије“, који су око 250 до 300 милиона динара уложили у Ваљево. Пре неки дан смо отворили саобраћајницу кроз приградско насеље Седлари, која води до манастира Ћелије и Лелић. Ту су постојала три клизишта и 15 година нико и ништа ту није урадио! Сада су санирана клизишта и урађено 3,7 км асфалта и тиме се поносимо! Асфалтирали смо паркинг у центру града, који 30 година нико није погледао, а то је једна животна ствар, битна за грађане. Асфалтирали смо 7 км пута у селу Поћута и када сам дошао на отварање пута не само у ово, него и у многа друга села, рекли су ми да сам први градоначелник који је дошао у последњих 30 година – изјавио је Гвозденовић.
Који су кораци начињени да би се решио проблем аерозагађења, који је постао велики проблем у Ваљеву?
Моје мишљење да је проблем аерозагађења, не само у Ваљеву, већ и у осталим градовима у Србији , политичка тема, која је прилично јалова. Ми нисмо људи који гурају ствари под тепих, него их решавамо! Аерозагађење је последица великог броја аутомобила које имамо у граду последњих година, али и пораста стандарда који се осећа пет, шест година од када је СНС преузео власт у Србији. На жалост, ми смо у котлини и ружа ветрова није довољна да природним путем смањи тај ниво загађења у грејној сезони. Градска Топлана је већ прешла да се са 50 посто греје на течни компримовани гас. Идемо у сусрет доласку гаса у Ваљево, што очекујемо да се деси у наредне две године – причао је Гвозденовић.
Ваљево је доста уложило у примарну здравствену заштиту. Шта је све урађено до сад?
Реконструкција Дома здравља је велика инвестиција, која је почела ових дана. Од када сам ја градоначелник, од 2016. године, у Дом здравља је уложено 200 милиона динара. Ниједан град у Србији није толико уложио, а добри резултати су потврђени добијањем највиших оцена приликом акредитације и посете Светске здравствене организације. Као лекар специјалиста, имам слуха и осећај које су потребе примарне здравствене заштите. Дом здравља је добио четири нова санитета, а пре тога 15 година нико није купио санитет у Дому здравља! Набавили смо 10 нових аутомобила за пацијенте са дијализом, нове ултразвучне апарате, обновили просторије лабораторије, медицине рада, педијатрије, опште медицине, које су сређене по највишим стандардима. Ова реконструкција ће помоћи да ваљевски Дом здравља буде сигурно један од најрепрезентативнијих у Србији. Град је купио најновији Сименсов мултислајс рендген, који чека да добијемо одобрење од Министарства здравља, да би примили на специјализацију људе из радиологије и рендген техничаре – рекао је Гвозденовић.
Идуће године се очекује реконструкција Опште болнице у Ваљеву?
Што се реконструкције Болнице тиче, у питању је прича која траје мало дуже и захтева изузетну стручност оних који ће је обавити. Град је издвојио 50 милиона динара за пројекат реконструкције, 12 милиона за преговарачки поступак и контролу пројекта реконструкције. Издвојили смо пола милиона евра за своју болницу, иако ми нисмо оснивачи, већ држава. Урадили смо много ствари, помогли Одељење за вантелесну оплодњу, једно једино које се налази у регионалним болницама у Србији. И то истичем са нескривеним поносом, јер сам и сам гинеколог. Са начелником Гинеколошко-акушерског одељења др Ненандом Димитријевићем сам се заузео и уз помоћ Фондације „Роди се на лепом месту“ скупљено је 130 хиљада евра за опремање овог одељења. Донацијом смо добили два најбоља ултразвучна апарата Џенерал Електрика, која коштају око 73 хиљаде евра, нове ЦТГ апарате, колпоскоп, столове за прегледе пацијената – причао је градоначелник.
Где се налази град Ваљево у односу на остале градове, када је социјална политика у питању?
Из буџета града се издваја око 5 одсто за социјалну политику, што град сврстава на прво место по издвајању за ове намене. Веома сам поносан што су се стекли услови да сваки становник града осети напредак, јер је буџет за ову годину око 3,5 милијарде динара. У врху смо српских градова по издвајању за социјалне потребе и заштиту. Помажемо најугроженије суграђане, децу са сметњама у развоју на сеоском подручју, за ромску популацију издвојили смо за бесплатне ужине. Деца из најсиромашнијих сеоских породица су отишла на море, издвајамо за социјално-борачку заштиту – навео је Гвозденовић.
Како оцењујете позицију Ваљева пред крај овог мандата градске влсти?
Пуњење буџета је одлично и у првих девет месеци ове године смо оприходовали буџет града за 313 милиона динара више, него у исто време прошле године. То доказује квалитет и компетентност ове градске Владе и да смо на трагу политике председника Репубилике Александра Вучића и СНС. Имамо подршку и Дарка Глишића, председника ИО СНС, који води рачуна о равномерном развоју Колубарског округа. Мирно чекамо следеће изборе и имамо чиме да се похвалимо. Са нескривеним поносом и са сигурношћу могу да кажем да је Ваљево најзначајнији град у Србији – причао је градоначалник.
Која су очекивања за идућу годину и идући мандант?
У следећем мандату ће Ваљево изаћи међу првих пет градова у Србији, не само по инвестицијама, него и по квалитету живота и улагању народних пара у оно што је заиста потребно. По агенцији Моодy’с смо међу три најбоља буџета у Србији, поред Новог Сада и Београда. Могу слободно да кажем да смо домаћински водили буџет и филигрански планирали инвестиције. Ова градска власт је изузетно компетентна, а у последњих 20 година сигурно најбоља власт – изјавио је Гвозденовић.
Очекујемо идуће године прави бум у Ваљеву, јер ће почети изградња брзе саобраћајнице М4, која ће повезати Ваљево са Коридором 11 и ауто-путем „Милош Велики“. То је као кад одчепите једну велику артерију и колатерале се саме развију и добијате сасвим другу слику града и живота. Квалитет живота ће бити немерљиво бољи, него док нисмо имали брзу комуникацију са Београдом и са осталим градовима у Србији – причао је Гвозденовић.
Какво је интересовање инвеститора за Ваљево?
Капитал је као вода и увек пробије тамо где има интерес да дође. Апсолутно сам сигуран да ће са отварањем овог пута, то бити јасан сигнал инвеститорима. Ту је фабрика „Крушик“ која има око три хиљаде запослених и која представља најзначајнију индустрију у овом граду. Крајем осамдесетих је Ваљево имало 19.000 индустријских радника и било међу пет најразвијенијих градова у СФРЈ. Када су 2000-их дошли ови „жути“ као бесни пси у касапницу, растурили фабрике, увели кризне штабове, декласирали средњу класу и отерали је у слепце и беднике, почела је голгота за Ваљево. Али, Ваљево се извлачи из тих проблема. И управо СНС и ја, који водим Градски одбор и овдашњу владу смо ти који желимо да извучемо град из ових проблема – рекао је Гвозденовић.
То су жеље, али да ли је нешто урађено конкретно?
Чињеница је да је Ваљево град који има највећу српску инвестицију у протеклих пет, шест година. То је фирма „Крстако“, која се налази у мини-индустријској зони у Белошевцу и где треба да се запосли око 120 радника у производњи. То је фирма која се бави дрвно-прерађивачком индустријом. Власник фирме ми је потврдио да су Кинези заинтересовани да откупе петогодишњу производњу „Крстака“. Без динара субвенција, ова фабрика је уложила 7 милиона евра домаћег капитала! Асфалтирали смо пут и урадили све што је било потребно и менаџменту „Крстака“ смо моји сарадници и ја на располагању 24 часа. Из сопствених средстава смо купили Индустријску зону од 24,5 ха и нудимо најбоље услове инвеститорима. Спремни смо да изградимо модерну саобраћајницу која ће повезати привредну зону са путем М4 и Коридором 11. Желимо праве инвеститоре, који ће да пристојно плате наше раднике, како би остали да живе и у граду и у селима. Водимо рачуна да нам остане становништво на селу и сама чињеница да смо осам пута увећали субвенције за пољопривреду, говори да водимо рачуна о равномерном развоју града и села – навео је градоначелик.
Да ли сте испунили сва обећања?
Иако нисам испунио сва обећања, јер је немогуће све испунити, идуће године биће завршено све што смо планирали. Поручио сам да ће 2019. године Ваљево бити једно велико градилиште и то обећање сам испунио. За 2020. годину грађанима поручујем да ћемо кренути у реализацију пројекта који сам као и генерације Ваљеваца и ја сањао. Сан Ваљеваца је да брзом саобраћајницом М4, до Београда стигнемо за 45 минута – рекао је Гвозденовић.
ЕМИСИЈА “ГРАДСКЕ ТЕМЕ” ЕМИТОВАНА НА ТЕЛЕВИЗИЈИ СТУДИО Б, ТВ ИНФО 24 и ТВ Клик:
Извор: Колубарски.инфо